FAQ

Deze pagina biedt een overzicht van vragen die vaak gesteld worden en geeft de bijbehorende antwoorden.
Mocht je een andere vraag hebben, stuur dan een e-mail naar info@maisonbe.nl

Veelgestelde vragen

Heb je iets gevonden dat je leuk vindt? Plaats het product in je digitale winkelmandje door middel van de knop 'In Winkelwagen'. Je kunt natuurlijk gewoon verder winkelen, maar houd er rekening mee dat de artikelen in je winkelwagen pas voor je worden gereserveerd na het plaatsen van je bestelling. Om je bestelling af te ronden, ga je naar je winkelwagen en gaat je verder met afrekenen.
Je hoeft geen account aan te maken, je kunt gewoon als gast afrekenen wanneer je een bestelling plaatst. We raden je echter aan om je wel bij ons te registreren om van verschillende voordelen te genieten: je kunt je bestelgeschiedenis bekijken, artikelen aan je verlanglijstje toevoegen en je persoonlijke gegevens opslaan, zodat je de volgende keer sneller kunt bestellen. Je kunt jezelf ook aanmelden om op de hoogte te blijven van nieuwe producten en acties.
Al onze items zijn uniek en vintage. Dit is juist wat ons zo uniek maakt! Er bestaan geen 2 van elk product. Mocht je iets willen hebben wat uitverkocht is, laat het ons dan even weten. Wij zullen dan op zoek gaan naar een vergelijkbaar item met elk zijn eigen verhaal.
Tapijten, poefen en vintage kussen NIET wassen. Indien er vlekken op zitten, dan is het het beste om deze te laten reinigen door een gecertificeerd reinigingsbedrijf. Kleine vlekken kun je deppen (niet wrijven) met water en/of een klein beetje natuurazijn. Dienbladen kunnen na verloop van tijd een beetje dof worden. Persoonlijk vinden wij dat juist mooi, want zo krijgt het die echte vintage look. Mocht je toch wat meer glans willen, wrijf er dan lichtjes over met een citroen en dep het met een droge theedoek.
Retourneren Ben je niet helemaal tevreden met je bestelde artikelen? Wat ontzettend jammer, maar dat kan natuurlijk gebeuren! Als de artikelen voldoen aan een aantal voorwaarden kun je deze altijd naar ons retourneren. Uiteraard betalen wij jou dan het aankoopbedrag terug. Wij willen graag van je weten waarom het pakketje retour wordt gestuurd, zodat wij onze kwaliteit altijd kunnen verbeteren. Om die reden moet er altijd een retourformulier worden ingevuld. Neem contact op met onze klantenservice voor het retourformulier. Voeg het retourformulier toe aan het pakketje zodat wij deze kunnen verwerken! Eenvoudig retourneren in 3 simpele stappen Stap 1: Vul het retourformulier in Download hier het retourformulier en vul deze volledig in. Stap 2: Stuur je bestelling op Stuur de artikelen samen met het ingevulde retourformulier op naar het adres op het retourformulier. Zorg dat je het pakketje voorziet van een Track & Trace code. Als zender ben jij verantwoordelijk en wij willen niet dat er misverstanden ontstaan. Stap 3: Ontvang het aankoopbedrag op je bankrekening Als wij het pakketje hebben ontvangen zorgen wij ervoor dat het aankoopbedrag binnen enkele dagen weer op je bankrekening staat. Ruilen De bestelde artikelen kunnen worden omgeruild voor een ander artikel. Wij raden je aan om je aankoop retour te sturen. Wanneer het geretourneerde artikel voldoet aan de voorwaarden. Wordt het nieuwe artikel verzonden. Retourvoorwaarden Retourneren kan binnen 14 dagen. Producten dienen in originele staat te zijn en te voorzien van originele labels en etiketten. De verpakking mag niet beschadigd zijn en moet in originele staat worden aangeleverd. De te retourneren artikelen bevatten geen gebruikerssporen. Let op! Voldoen de geretourneerde artikelen niet aan deze voorwaarden, dan kunnen we jouw retour helaas niet verwerken. Wij behouden het recht om geretourneerde artikelen te weigeren als het vermoeden bestaat dat de artikelen reeds zijn gebruikt of buiten onze schuld om zijn beschadigd. Zorg er altijd voor dat jouw pakketje is voorzien van een Track & Trace code. Zonder het bewijs van verzending met een Track & Trace code worden zoekgeraakte retouren niet terugbetaald. Het versturen van jouw retour via brievenbuspost waarbij je geen Track & Trace code krijgt is op eigen risico. Voor de kosten van de retourzending ben je als klant zelf verantwoordelijk. Wanneer wij jouw geretourneerde artikel hebben ontvangen, nemen wij contact met je op via een bevestigingsmail. Binnen enkele dagen na het verwerken van jouw retour ontvang je het aankoopbedrag terug op je rekening! Als je na een week van het verzenden van jouw geretourneerde artikel nog geen reactie hebt gekregen, neem dan contact met ons op via info@maisonbe.nl en vermeldt je ordernummer. Openingstijden Op doordeweekse dagen verwerken we jouw retour tussen 09:00-18:30. Meld je jouw retour in het weekend aan? Dan nemen we deze op maandag zo snel mogelijk in behandeling.
Controleer je spam-folder, aangezien de bevestigingsmails soms daar terechtkomen. Als de betaling is gelukt en het geld is van je rekening afgeschreven, dan kun je er vanuit gaan dat de bestelling succesvol is verwerkt en dat je deze de volgende werkdag ontvangt. Neem bij twijfel contact met ons op via info@maisonbe.nl
Zorg ervoor dat je het juiste afleveradres invoert of selecteert bij het plaatsen van je bestelling. Vanwege ons streven om snel te leveren, is het niet mogelijk om adresgegevens te wijzigen nadat je deze hebt geplaatst. Met het track & trace nummer dat in de bevestigingsmail staat kun je de bezorginformatie opzoeken en zelf contact opnemen met de vervoerder. Wellicht kunnen zij iets voor je doen.
Je kunt ons mailen naar info@maisonbe.nl We streven ernaar om binnen een dag te antwoorden. Uiteraard is het ook mogelijk om een DM te sturen op Instagram.
Nee, nog niet! Het staat wel op de planning, maar we hebben nog geen geschikte locatie gevonden. We vinden het wel ontzettend fijn om onze klanten te zien en te spreken, daarom staan we regelmatig op markten en beurzen. Houdt onze website en socials hiervoor in de gaten!

BE Inspired - Follow Our Instagram